Зважаючи на примхи погоди, які спостерігаються в нас останніми роками, сільгоспвиробники досить часто несуть чималі втрати через загибель посівів, спричинені природніми катаклізмами, такими як заморозки, посуха, повінь, зливи тощо. І ці всі втрати їм необхідно правильно відобразити в бухобліку підприємства. Тож сьогодні ми вирішили нагадати, як обліковувати втрати від загиблих посівів у бухобліку аграрія та як їх списання вплине на ПДВ
Документальне оформлення загибелі посівів
Для початку на підставі наказу керівника на підприємстві потрібно створити комісію, яка буде досліджувати та фіксувати загиблі посіви. Зазвичай комісію очолює керівник підприємства або його заступник. До складу комісії можуть включати агронома (обов’язково, як профільного спеціаліста), бухгалтера, обліковця тощо, але, як правило, не менше 3 осіб. Крім того, рекомендуємо до членів такої комісії ввести також представників органів місцевого самоврядування (сільської (селищної) ради) і представника місцевого управління агропромислового розвитку, підписи яких на документі, яким фіксують загибель посівів, будуть додатковим аргументом щодо підтвердження понесених агровиробником збитків, зокрема, це буде не зайвим у випадку отримання аграрієм держкомпенсацій (якщо такі передбачені). Якщо ж посіви застраховані, то варто до складу комісії включити також представника страхової компанії.
Текст консультації доступний у газеті “Все про бухгалтерський облік”
№ 48 за 2020 р. на стор. 27